Forum

Hebe – beskæring?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. marts 2020 kl. 19.48

Min store flotte Hebe fra sidste sommer har overlevet vinteren. Skal jeg ignorere de lidt gulrandede vidne blade eller kan planten beskæres?
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 30. marts 2020 kl. 20.30

Der kræves ingen rutinemæssig beskæring, men et eller to af de ældste skud kan fjernes tæt ved jorden hvis planten bliver for stor og tæt. Hvis de dyrkes som små træer kræves ingen rutinemæssig beskæring.

Kilde Google..

Jeg vil nok ikke beskære den ret meget, men kun fjerne det visne, der måtte være. Hvis du skære for meget i den vil jeg tro at du også fjerner en del af blomsteranlæggene og det ville være synd..

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 31. marts 2020 kl. 8.45

Ingeborg.

Hvad er hemmeligheden bag dine flotte rene Bellahøj fliser.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. marts 2020 kl. 9.51

Ren træaske fra brændeovnen de seneste år. Tidligere år fejning med stenmel om foråret, når jeg har skrabt fugerne ud. Skrabe fuger ud er et herligt arbejde tidligt på året. Al den slags gør jeg med en lydbog i øret. Vi har selv beordret os i karantæne siden 7. Marts, hvor vi var til en større fødselsdag uden at give hånd eller kramme. 42 mennesker ingen syge!
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2020 kl. 9.21

Vores Bellahøjfliser er fra 1970. En gang imellem har jeg været træt af dem, men da der ligger 70 m2 af dem på vores terasse, orker jeg ikke udskiftning. De må bære blevet lagt efter alle kunstens regler, for de ligger pænt plane og med afløb det rigtige sted.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hebe – beskæring?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hebe – beskæring?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider