Skrevet af: Margit S., 7. april 2020 kl. 18.22
Hvad kan I anbefale af planter/buske som trives i fuld skygge?
Det må meget gerne være noget som bliver 1-1½ meter højt og hvis muligt er grønt hele året (dog ikke et must). Men ideen er, at det skal være med til at give bare en smule privatliv ;)
Jorden er ofte til den tørre side da de 2 store træer på hver siden tager deres del.
Bud?
Skrevet af: Lone Brems, 7. april 2020 kl. 19.24
Hej Margit S.
Hvis du har mulighed for t tilføre næring og for at vande ihvertfald de to første vækstsæsoner kan taks være en mulighed.
Venlig hilsen
Lone
Skrevet af: Anne Demant, 7. april 2020 kl. 22.47
hvis der er lidt læ, så vil jeg anbefale ægte laurbær, altså den der kan bruges i madlavning, den er flot grøn hele året.
Eller hønseben, den er også stedsegrøn og flot i dekorationer, når man engang nænner at skære af den.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. april 2020 kl. 22.59
Jeg har plantet en del liguster som solitærbuske. Nogle er formklippede når jeg ville stoppe væksten. De trives fint i skygge.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. april 2020 kl. 22.59
Jeg har plantet en del liguster som solitærbuske. Nogle er formklippede når jeg ville stoppe væksten. De trives fint i skygge.
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 8. april 2020 kl. 14.13
Buksbom er også en mulighed, men desværre gror de langsom i forhold til de før ovennævnte. Men buksbom kan blive ret gamle, men det spiller vel ikke så stor rolle.
Skrevet af: Margit S., 8. april 2020 kl. 15.09
Tak for gode forslag.
Der er en del vind på stedet også kan jeg lige nævne, så planten vil være en del udsat.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.