Skrevet af: Peter Sindrup, 11. april 2020 kl. 8.21
Vi har en lille sø med en ø på midten, som vi planlægger at tilså med vilde sommerblomster. Men inden sommerblomsterne kommer på, og i vinterhalvåret, er øen temmelig gold og kedelig at se på (træerne på billedet står der ikke længere)
Jeg er på udkik efter nogle hurtigtvoksende træer eller buske til øen, som kan tåle at stå hvor jorden til tider er temmelig fugtig.
Forslag til frøblanding med vilde sommerblomster modtages også gerne.
På forhånd tak
Peter
Skrevet af: Anonym bruger, 11. april 2020 kl. 10.31
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Søren Duun, 11. april 2020 kl. 11.35
Prøv at kigge på denne hjemmeside, angående vilde blomster til øen, der er flere muligheder..
nykilde.dk/shop/blomstermarksfroe-blandinger.30696/blomstermarksfroe-robust-en-fleraarig-blanding-med-froefyld-1-kg.nk32410?gclid=CjwKCAjw1cX0BRBmEiwAy9tKHjBswOXKzng2Ugn4cLVEL-mzF_HYDcZwPF3G3b258RkQb3i0vRFDZhoC7C8QAvD_BwE
Skrevet af: Claus K Madsen, 11. april 2020 kl. 12.07
Rødgrenet kornel kunne give lidt farvespil om vinteren. Jeg kender ikke dens krav til jordbund, så det må du lige læse op på.
Pas på ikke at få sat så mange og store buske og træer at de tager pippet fra blomsterne.
Skrevet af: Boi Jensen, 11. april 2020 kl. 20.36
Hej Peter
Det er vigtigt at du ikke kommer til at plante noget der giver problemer for dig selv bagefter og derfor vil jeg foreslå hassel, måske storfrugtede - så du også selv kan høste noget der smager godt.
En ekstra fordel ved dem er, at de tåler nedklipning og skyder villigt igen, og kan du bruge træet til at fyre i brændeovnen med, er det suverænt dertil, men det er også godt til at lave gærder eller bare lave grenbunker til gavn for hele systemet af insekter og fugle.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.