Skrevet af: Michell Andersen, 26. april 2020 kl. 15.05
Hejsa
Jeg har en carport med to frie sider, skygge det meste af dagen. Jeg vil mega gerne vil have noget klatre-noget opad. Duftende, blomstrende og vinterhårdfør. Det letteste er hvis jeg kan plante i krukker, er der ingen muligheder i dette, kan jeg godt trække fire fliser op ved de to stolper. Jeg har nu prøvet forskellige klatreplante uden held, og må overgive mig og få hjælp af jer eksperter
Hilsen michell
Skrevet af: Lars Holt, 26. april 2020 kl. 16.22
1. Prøv at sende et billede, så vi kan se, hvor meget lys der er på stedet - det er ikke kun direkte sollys, der er interessant.
2. Hvilke planter har du forgæves forsøgt med?
3. Du bør plante direkte i jorden - potter skal kun være, hvor man ser dem flere gange om dagen.
Skrevet af: Tine Horsum, 27. april 2020 kl. 23.31
Husker du at vande?
For krukkeplanter skal vandes godt i bund *mindst* 2 x om måneden, og de skal også gødes.
Hvis du hiver fliser af, så skal du som minimum løsne ned i 2-3 spadestiksdybde- og skifte jorden ud i 1-2 spadestiks dybde. Og huske at vande flittigt i starten. Som i: Vande i bund!
Du kan risikere, at fliserne bevæger sig, hvis du hiver nogle op.
Duftende, så er det jasmin. Eller klatrerose.
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Horsum, 27. april 2020 kl. 23.39
Ellers er der jo altid: "Arkitektens trøst" Polygonum baldschuanicum.
Den gror meget og villigt og dækker alt kedeligt i løbet af få år.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.