Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. april 2020 kl. 23.26
Jeg har gjort nogle observationer for planter, som ikke er som "de plejer at være.
Staudesalvie er tvivlsom, purløg er i blomst, buksbom har stor tilvækst af grønne skud osv.
Mine hortensiaer stod med delvist udsprungne blade, indtil en enkelt nats frost sendte dem tilbage på nul. Nu klipper jeg dem ned til 15 cm over jorden. Det er gået godt tidligere.
Har i også observeret at planterne opfører sig markant anderledes dette forår?
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2020 kl. 23.08
Mine mynter er væk. Og staudesalvierne er noget hældørede, men jeg har købt to nye, og 2 pebermynter (selvom det viste sig, at 2 andre har overlevet. Jeg havde da læst, de ikke er vinterhårdføre?).
Men jeg har fodret fugle, og selvom jeg er naboens høns taknemmelig for, at de har kradset en del guldnælder op, så er jeg ikke så glad for det med mynterne (en rød sort- en gave).
Hos os breder mynter sig ikke urimeligt.
Men en del stedsegrønt har opgivet ævret. Det er ret ærgerligt.
Desuden har den lokale maskinfører oppløjet en skelpæl (udover de forresten flere meter ind over hegnet har skambeskåret mit nu døende bøgetræ). Det med skelpælen ved jeg ikke, hvad- man gør ved?! Det er jo ulovligt!
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.