Skrevet af: Anna, 10. juni 2005 kl. 8.46
Jeg er stor irisfan og købte sidste år 9 sværdliljer fra Bakker. De skulle have en utrolig farvepragt og kønne ser de også ud på billedet i deres katalog. Nu er de første fem i blomst og ingen af dem er som lovet. En af dem er dog utrolig køn men de andre fire er ikke noget særlig. I mit forsøg på at få en pinkfarvet har jeg også købt tre knolde fra Plantorama. Det endte med at blive to gule og en blå. Kan iris skifte farve eller er jeg bare uheldig? Hilsen Anna
Skrevet af: Ketty Bahrs, 5. juli 2005 kl. 21.58
Hej Anna.
Næ – det er da vist meget almindeligt at "papir er taknemmeligt" Har før handlet hos Bakker og ALDRIG fået det lovede.
Gå i planteskolen og køb planterne når de er i blomst, så du ved selvsyn kan se dem.
Prøvede iøvrigt at købe billige (15 kr.) roser i netto. En storblomstret gul slyngrose, der ville blive 2/3m viste sig at være den almindelige hybenrose, som vi alle kender, så der fik jeg en hybenrose og et billigt grin.
hilsen
Ketty
Skrevet af: Anna, 6. juli 2005 kl. 9.24
Hej. Ketty
Tak for dit svar. Men så let slipper Bakker nu ikke. Jeg har skrevet til dem og de har lovet mig nogle andre. Så er det jo spændende hvordan de bliver. Lige nu skal de nelliker og dagliljer jeg købte sammen med iriserne til at blomstre. Mon også de er nogle helt andre?
Det er sikker jeg køber ikke mere hos Bakker. Hilæsen Anna
Skrevet af: Elisabeth Dalager, 7. juli 2005 kl. 11.14
Belægning og indkørsel.
Vi har lidt af et problem.flyttede i hus 2001 med en masse stauder mv fra egen nytte have. gravede græsplanen op til en slags slyngegang og fik stauder og roser i jorden altså en slyngegang med buer henover, hvor der nu er slyngroser på og ude langs siderne stauder i 1–1,5 meters bredde. MEN denne have er begavet med mange tidsler,brændenælder,mælkebøtter og skvallerkål. jeg har rigtig mange gange gravet det hele igennem og været 1 m nede og finkæmmet for ovennævnte ukrudt. denne sti under buerne er nu dækket til med sort plastik og vi vil gerne have noget belægning. vi taler om ca 20 m og oppe ved huset er buerne i kryds så det danner en plads hvor vi kan sidde Her skal flade træde sten på dem har vi. men rådene er mange og diffuse så vi er i tivl om hvad er rigtig godt for at holde ukrudtet ned.
Jeg vil lige sige at vi dyrker økologisk og bruger ALDRIG round up.
i den modsatte ende af slynggangen skulle der gerne være en slags p-plads.Her er vi med 50cm af og 41 cm stabil 3 cm 0,8grus og herregårdssten. men hvordan med faldet
og afgrænsningen ind til græsset.og overgangen ind til stien?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.