Skrevet af: Anne Mette S.P., 9. maj 2020 kl. 17.07
Kære folk,
Jeg er ved at anlægge et gravsted. Mit spørgsmål er: Jeg har sat forskellige bunddækkeplanter, som med tiden gerne skulle dække graven.
Hvis jeg lægger grus mellem planterne, vil de så stadigvæk brede sig?
Hvis I har alternative forslag til begrænsning af lugearbejdet her i starten er de også velkomne. Gravstedet er 3-fags og langt væk fra, hvor vi bor.
VH
Anne Mette
Skrevet af: Søren Duun, 9. maj 2020 kl. 17.28
Umiddelbart vil jeg sige ja, men det kommer selvfølgelig an på hvilket planter, der er tale om og hvor meget grus, der ligger imellem. Er det stenbræksplanter skal de nok brede sig.
Min egen erfaring med grus i mellem planterne er negativ da de ender med at blive mudret når det regner eller forsvinder i jorden med tiden, især når man roder i jorden. Jeg vil nok forsøge at plante så mange planter sammen så de lukker hurtigt, men de første par år skal der luges. Det kan ikke undgås. Ellers er der også den mulighed og bruge lidt flis i mellem planterne.
Men jeg ved godt at det er lidt anderledes når der er tale om et gravsted, der gerne skal se pænt ud. Når du skriver at det ligger længere væk ved jeg godt at man hellere ikke får passer det hel optimalt, men her ville jeg nok lade kirkegården gøre det. Altså betale mig fra det.
Skrevet af: Lars Holt, 10. maj 2020 kl. 0.19
Jeg har gode erfaringer med grus (4 mm småsten) mellem planterne på mine forældres gravsted.
Vi har vedligeholdelse på gravstedet, men styrer alligevel selv, hvad der skal ske.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.