Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2020 kl. 8.32
Jeg har en kæmpekrukke med skimmia ved fordøren. Efter afblomstring kan jeg se at den vil blive alt for stor med tilvæksten af de nye blade. Når planten er så stor er det fordi flere planter er plantet sammen ved købet. Nu planter jeg ud i jorden eller mindre krukker. Men hvordan laver jeg selv en tilpas sur jord med ph værdi omkring 4,5. Jeg har god gammel muldjord bestående af mange lag formuldet græsafklip + blade og lerjord samt kompost og halvt omsat kompost. Hvad gør jeg uden at købe spagnum?
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 6. juni 2020 kl. 9.54
Prøv om ikke du kan plante dem i træspåner, som er blandet med grannåle . Det er en af de opskrifter som flere på Havenyt har afprøvet.
Hvis du skal prøve din egen blanding af bl. a græs, kompost og blade er du nød til at vide om din Ph værdi er så lang nede. Men en PH værdi på 5,5 til 6,5 er vel også fint.
Det er meget svært at lave så lav en PH i jorden i haven. Som du skriver.. Også selv om du bruger spagnum.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.