Forum

Klematis »hænger« med bladende…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michelle Sørensen, 15. juni 2020 kl. 12.08

Jeg købte i foråret 2 stk klematis og plantede ud i en stor plantekasse (120cmx35cm)

Det er foreskellige sorter og den ene kommer tidligere end den anden. De har begge vokset flot omkring 1,5m men inden for de sidste dage er den sene klematis begyndt at “hænge” med bladende og bladene virker let tørre og dehydreret.
Klematisen der står ved siden af virker ganske veltilpas og begynder så småt at blomstre. Jeg har forsøgt med lidt ekstra vand men uden ummidelbar virkning. Jeg har vandet og gødet planterne lige meget, da de står i samme plantekasse.

Har I nogle tips til hvordan jeg får gang i min (måske tørstige) plante eller er den eneste udvej at klippe den ned og lade den vokse på ny?

Jeg har forsøgt at vedhæfte billede af den hængende klematis

Mvh, Michelle.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michelle Sørensen, 15. juni 2020 kl. 12.09

her er billedet

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. juni 2020 kl. 19.44

Generelt om klematis: roden i skygge og toppen i sol. Du kan nok ikke klare at have roden i skygge der hvor dn står. Det vil sige at du skal dække nederste 50 cm af planten med planter eller skabe skygge på anden måde.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. juni 2020 kl. 22.36

Klematis gror i skygge på skovbunden og søger op efter lyset.
Find en gammel tagsten, og sæt den på højkant foran stammen.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 16. juni 2020 kl. 10.54

havetips.dk/clematis/
læs om visnesyge

Nyt svar til emnet »Klematis »hænger« med bladende…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klematis »hænger« med bladende…

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider