Forum

Fjerne frø fra blomstrende græs.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juni 2020 kl. 21.50

Jeg har overanstrengt mine skuldermuskler og har været ukampdygtig i 2 uger. Nåede ikke at stikke plænekanter af .... eller forhindre min mand i af bruge buskrydderen langs kanterne. Fint nok, hvis ikke nogle lange græsstrå allerede havde frø. Når jeg stikker kanter af, fjerner jeg normalt også en del sener fra uvelkomment græs.
Jeg vil gerne plukke frøstandene af det lange græs der er tilbage, så det ikke smider frø ind i bedene.
Jeg har prøvet at google de mest gængse græsarter og dem jeg kendte navne på. Der er dog flere aks jeg ikke kan bestemme. Findes der en oversigt over almindelige danske græssorter hvor man kan se hele planten?
Formerer hundegræs sig ved rodskud?
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. juni 2020 kl. 0.39

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juni 2020 kl. 16.58

Tak for svsret, men det hjælper mig desværre ikke med at identificere de 6-7 arter græs jeg gerne vil vide lidt om. Jeg kender rajgræs, rødsvingel, hundegræs, kvik og almene sorter man køber i græsfrøblandinger. Menhvad kan der mere være importeret via fugleklatter?
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Fjerne frø fra blomstrende græs.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Fjerne frø fra blomstrende græs.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider