Forum

Små bitte blomster – mange bier

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. juni 2020 kl. 8.48

Hej
Jeg har en skulder i udu (for meget ensidigt gentaget arbejde). De fine solskinsdage er derfor brugt på langs på solsengen. Herligt med god tid til mange iagttagelser. Det imponerer mig, hvor mange insekter der går efter f. Eks. heucheras og cotoneasterens ubetydelige små blomster.
Jeg fodrer stadigvæk fugle med afskallede solsikkekærner, men starter først fodringen ved middagstid, så fuglene er nødt til at finde levende føde først på dagen. Jeg iagttager parvise dompapper, 3 slags spurve, gul irisk, bogfinke, flagspætte og flere andre. Desværre også nogle duer, som jeg jager væk, fordi de fylder hele skrutten.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juni 2020 kl. 9.28

I år begrænser jeg krukkeblomsterne til flerårige planter og når de uundværlige stedmoderblomster er færdige, bliver de erstattet af Kalanchoe, som man ikke behøver at vande så ofte. Desuden har jeg satset på forskellige Hosta og "nøjes" med surkløveren Oxalis i to store krukker, som står i skygge. Jeg er også træt af blomster, der skal nippes.
Jeg har ikke ret meget bar jord tilbage på matriklen og liggende på langs på solsengen med Lydbog i øret, ved jeg, hvorfor jeg aldrig har rejst til de varme lande :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Små bitte blomster – mange bier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Små bitte blomster – mange bier

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider