Forum

Hvilket træ er det…?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Poulsen, 16. august 2020 kl. 20.09

Hej
Min datter har et træ i sin have, det har meget lange, sylespidse torne på mange af grenene. Der er grønne, hårde, æble-lignende frugter på. De bliver ved med at være grønne og hårde og kan ikke spises. Hvad er det for et træ mon? Vi har ikke kunnet finde det på nettet.
Vh Bente

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 16. august 2020 kl. 20.18

Du skal vist kigge mod Pyrus communis.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Poulsen, 16. august 2020 kl. 20.38

Hej James
Tak for svaret. Ja, både frugter og blade ligner mere pære, end æble. Selve træets form og stammens udseende passer også på pære. De der tornede grene må være fra noget vildskud så. Lidt sært, at frugterne ikke bliver større og spiselige.
Mange tak ; )

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. august 2020 kl. 21.54

Hej Bente
Det er helt sikkert en vildpære som James skriver og de er normalt kendetegnet ved at frugterne er på størrelse med en femkrone - og fyldt af kerner, der iøvrigt er nemme at få til at spire og så har du grundstammer der kan podes andre pæretræer på. Vildpæren har torne og det har den forædlede pære normalt ikke.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Poulsen, 16. august 2020 kl. 23.04

Hej Boi
Pyrus communis betyder altså simpelthen vildpære. Den havde jeg ikke lige fanget. Tak - og også tak for den gode oplysning med kernerne til podetræer. Det kunne jeg godt finde på at prøve.
Men - kerner fra min gamle Grev Molkte - kan de mon spire og gro helt uden at podes på en vildstamme?

Nyt svar til emnet »Hvilket træ er det…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilket træ er det…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider