Forum

Bladene er fintmasket af huller på storkenæb.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 21. juni 2005 kl. 19.21

Jeg har mange slags storkenæb som trives fint i min have, men i år er bladene i samtlige ødelagt af bittesmå huller – således at det kun er helt fintmaskede blade som sidder tilbage.

Jeg kan ikke se hvad det er som skader bladene og jeg vil høre om andre kender til symptomet.

Stauderne som står omkring storkenæbene har det fint.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette König, 11. juni 2017 kl. 9.32

Mine storkenæb blev sidste år fuldstændigt gennemhullet af "et eller andet". Desværre ser det ud til at gentage sig i år. Hvad er det og hvad kan jeg gøre? Håber nogen kan hjælpe mig.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 11. juni 2017 kl. 12.48

Uden at vide eller kunne se det, så lyder det som om du har skadedyr af en slags. Men om det er snegle eller larver eller noget helt tredie, ved jeg ikke. :(

Mvh. Ayoe

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 11. juni 2017 kl. 13.11

Det kunne ligne angreb af ørentviste, selv om det plejer at være lidt senere end nu.
Hvornår var angrebet sidste år? Juli/august?
Prøv om du kan se noget med lys om aftenen. Øretviste og flere andre insekter holder sig skjult om dagen og kommer først frem når det mørkner.
Vh. HPP

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 13. juni 2017 kl. 19.12

Det kunne også være snudebiller. Har samme problem men ikke i alle sorter.
Har dog ikke ledt efter skadedyr men accepteret det som en del af naturens hang.

Nyt svar til emnet »Bladene er fintmasket af huller på storkenæb.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Bladene er fintmasket af huller på storkenæb.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider