Forum

Lavendelafklip på komposten?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. august 2020 kl. 22.09

Jeg har en del lavendelafklip, som jo er ret tørt. Kan jeg lægge det skiftevis med græsafklip i min kompost?

Jeg har været i gang med den helt store saks i dag og har klippet et opstammet piletræ helt ind til podestedet. Træet skal helt væk, men vil det ikke skyde fra roden med et eller andet, hvis jeg bare saver over i jordhøjde. Stammen er ca. 8-10 cm i Ø.
Ingeborg

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 31. august 2020 kl. 22.25

Du kan sagtens blande tørt affald med fugtigt. Det vigtigste er at det er fugtigt under omsætningen så bakterierne og svampene, der skal nedbryde det ikke tørre ud for så går det i stå.
Det er også vigtigt at du tilsætter lidt kvælstof heri, for at få gang i omsætningen.

Vedr. Pilen så vil den med garanti skyde fra roden, så den må opgraves eller stubfræses....

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. august 2020 kl. 22.44

Hvilken slags rod er sådan en hængepil podet på?
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. september 2020 kl. 19.22

Så skal du nok spørge Boi Jensen, hvis du skal have det rigtig svar

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. september 2020 kl. 22.04

Den er naturligvis podet på en pil, men hvilket ved jeg ikke

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. september 2020 kl. 19.02

Jeg synes, at lavendel er en af de ting, der er lang tid om at blive nedbrudt i komposten, måske pga. æteriske olier, men på et eller andet tidspunkt bliver de vel nedbrudt.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. september 2020 kl. 19.02

Jeg synes, at lavendel er en af de ting, der er lang tid om at blive nedbrudt i komposten, måske pga. æteriske olier, men på et eller andet tidspunkt bliver de vel nedbrudt.

Nyt svar til emnet »Lavendelafklip på komposten?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Lavendelafklip på komposten?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider