Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. oktober 2020 kl. 10.04
Jeg har med stort held dyrket Oxalis i potter på terassen. I starten ved et tilfælde, i år målrettet i store potter uden andet en denne ene plante. Den danner utroligt mange nye knolde.
Nu er tiden inde til at tage knoldene op til vinteropbevaring.
Denne artikel giver lidt viden om Oxalis og dyrkningen.
houseplanthouse.com/2018/10/09/oxalis-triangularis-dormancy-care/
Ingeborg
Skrevet af: Svend Høst, 27. oktober 2020 kl. 10.43
Har du prøvet Oxalis triangularis eller Sommerfuglekløver. den kan overvintere på friland og er også god som indendørs potteplante.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. oktober 2020 kl. 12.59
Jeg har kun prøvet den viste sommerfuglekløver. Desværre er jeg på stærk nedtrapning med hensyn til nyplantning. Jeg har rigeligt med det jeg har. Måske har andre lyst til at prøve de andre sorter.
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 27. oktober 2020 kl. 22.43
Jeg var ikke klar over at der findes så mange forskellige oxalis arter, hvor nogle er spiselige.
Der ligger denne artikel fra Havenyt omkring oxalis
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/rodfrugter/1374.html
Skrevet af: Mette Lund, 29. oktober 2020 kl. 19.27
Det er formentlig held og fordi min kløver er plantet tæt op ad husets sokkel mod nord-øst, men jeg har en kløver magen til din og den er overlevet fint på friland fra sidste år.
Skrevet af: Mette Lund, 29. oktober 2020 kl. 19.28
Det er formentlig held og fordi min kløver er plantet tæt op ad husets sokkel mod nord-øst, men jeg har en kløver magen til din og den er overlevet fint på friland fra sidste år.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.