Forum

Hjælp med dahlia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 4. maj 2021 kl. 15.29

Hej
for ikke så længe siden (syntes jeg) satte jeg dahlia knolde til forspiring, og nu har jeg tæmmelig store planter i potter i stue vinduet og i køkkenet mm. - ja de er store- hvad gør jeg ? kan jeg allerede nu sætte potterne ud på altanen ? - og holde øje med nat temperaturen og tage dem ind i stuen hvis temperaturen komme ned omkring +5, eller er det for lavt ? - hvilken nattemperatur er kritisk ?
Med venlig hilsen
jes

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. maj 2021 kl. 18.40

Hej Jes

Er du på Facebook? Så vil jeg foreslår dig at kontakte Willy Mougaard, som tidligere skrev herinde og han ved meget omkring dyrkning af dalia. Da han dyrker og sælger flere sorter via Blomstergaarden ved Viborg

Ellers ligger der en god artiklen på http//mellemhaver.dk og som beskriver dyrkning af dalia, men jeg ved ikke om du kan finde svar på dine spørgsmål her...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 4. maj 2021 kl. 19.09

Hvis ikke du har fundet svar ...
Start med at afhærde dem. Hvis det er kritisk med pladsen indendørs, så sæt dem ud, og hvis der bliver udsigt til temperaturer under +3 C, så læg en papkasse eller avis hen over, det redder dem hvis det er næsten vindstille.
Selv har jeg haft dahlia ude ved +1 C, uden skader, men måske har jeg bare været heldig.

Nyt svar til emnet »Hjælp med dahlia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hjælp med dahlia

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider