Skrevet af: Bente Dam Hansen, 5. juni 2021 kl. 22.10
Min opstammede kartoffelblomst vokser godt, efter at den kom udenfor. Den har mange grønne blade, og den har også fået en del nye skud på stammen (opstamningen), MEN den er begyndt at tabe nogle af de grønne blade. Jeg har gødet den en gang med HORNUM universalgødning, siden jeg satte den udenfor. Hvor tit skal jeg gøde den med f.x. HORNUM universalgødning? Er der nogen, der har et bud på, hvorfor den taber sine blade, som ikke er gule, men grønne?
Skrevet af: Søren Duun, 5. juni 2021 kl. 22.40
Måske at det kan være mangel på lys, der er årsagen til, at mange planter taber bladene, men jeg har ikke hørt at for meget gødning skulle have en indvirkning på det. Det plejer som regel at give en god vækst, der så ikke fremmer blomstringen. Derfor skal du ikke give alt for meget gødning.
Hvor meget gødning du skal give den kommer an på hvor meget krudt, der er i den, men i de fleste tilfælde er en hættefuld til en liter som regel det der bruges. Andre gange kan det være en halv deciliter gødning til 10 liter vand du skal bruge. Og så giv gødning i vandet hvert 14 dag.
Skrevet af: Søren Duun, 5. juni 2021 kl. 22.46
Kommer lige i tanke om at for det meste skyldes det at planten måske er blevet stresset, og det kan der være flere årsager til. Fx hvis den står for mørkt, har været udsat for skiftende temperaturer eller står i træk. Måske er din kartoffelblomst blevet stresset i forbindelse med flytningen eller også er der ikke lys nok på den nye plads
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.