Forum

Hvem spiser blomsterne på riddersporer?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 22. juni 2021 kl. 17.24

Hejsa. Nogen der kan gøre mig klogere?...
Nogle af mine riddersporer bliver helt afpillede inden de springer ud... andre slet ikke... hvad kan årsagen være? Pillede et orange insekt m vinger af en dag kan det være sådan noget? Det bliver værre og værre for hver dag...vedlægger billeder af både de ramte og ikke ramte...
Mvh Maria

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 22. juni 2021 kl. 17.25

Her er den der ikke er ramt som står sammen med de andre...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 22. juni 2021 kl. 21.53

Hej Maria.

Jeg er næsten sikker på at det er råvildtet, der spiser af dine ridderspore. Det kan jeg bl. a læse ud fra denne artiklen her www.havenyt.dk/artikler/dyr_i_haven/dyr/1052.html, men jeg kan også se på den måde som de er afgravet på. Dine er spist nedefra og op, hvor råvildtet ikke længere kan nå.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 22. juni 2021 kl. 22.01

Hej Maria.

Jeg er næsten sikker på at det er råvildtet, der spiser af dine ridderspore selvom de ikke burde. Ridder spore er meget giftige, men det skulle ikke undre mig at de godt kunne tåle dem alligevel.
I følge denne artikel www.havenyt.dk/artikler/dyr_i_haven/dyr/1052.html anbefales det at plante dem i haven, men jeg kan også se på den måde som de er afgravet på. Dine er spist nedefra og op, hvor råvildtet ikke længere kan nå.

Nyt svar til emnet »Hvem spiser blomsterne på riddersporer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvem spiser blomsterne på riddersporer?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider