Forum

Flytning af narcisser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 23. august 2021 kl. 12.55

Hej, kan nogen sige mig, hvor ofte man kan flytte narcisser? er der en tommelfingerregel om, hvor længe de skal have lov at vokse, før man flytter dem igen?

Mvh. Bente

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 24. august 2021 kl. 13.09

De har, som alt andet på løg, bedst af at stå i fred til de skal deles, efter afblomstring. Men jeg tror det vigtigste er at de kommer hurtigt i ny jord.
Jeg har selv haft flyttet nogen der var lagt året før, og de stod bare dumt. De flyttede jeg henover sensommeren, nogen enkelte undlod blomstring næste forår, men i år var der fuldt flor på dem alle igen.
så:
Jeg ville da bare flytte dem ;)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 24. august 2021 kl. 18.58

@Anne Demant

Gælder det også Liljer? Aktuelt har vi nogle Madonna liljer som står forkert (for tørt), de har stået på stedet i 5-6 år og ser ud til at have fået "børn". Tænkte på at grave dem op og sætte et andet sted med det samme. Erfaring?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 25. august 2021 kl. 10.23

Jo, også liljer har jeg flyttet i "utide". Om liljer siger man hvert 3. år, så gå roligt i gang under alle omstændigheder.
Nu må du bare lægge lidt sand + grus i plantehullet, - du skriver den kommer fra et (for) tørt sted, den må ikke få det for vådt heller..

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. august 2021 kl. 19.16

Tak Anne Demant - det prøver vi her i weekenden.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 26. august 2021 kl. 13.55

Det prøver jeg :-)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. august 2021 kl. 21.29

Hvis man kan skaffe sig en portion knust benmel er det rigtig god gødning af lægge under sine løg, ca en håndfuld pr løg.

Nyt svar til emnet »Flytning af narcisser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Flytning af narcisser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider