Forum

Klippe toppen af ligusterhæk før…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2022 kl. 10.58

…. Før udspring?
Vi har en ligusterhæk, som naboen i det lejede hus først får klippet efter utallige anmodninger. (Hun kan ikke selv, men må betale sig fra det, når husejeren ikke vil. Ydermere har hun gjort det svært ved at trække et hundehegn langs hækken. Hækken er nok 60 år gammel og 35 m lang og efterhånden 1,5 m bred) .I år besluttede jeg mig for at tage et godt stykke af toppen til begge sider inden udspring. Dels var det til at overse og dels gav det ikke så meget affald. Om det var klogt, skal vise sig. Jeg gjorde det ud fra tanken om at hækken ville blive stoppet i højden og at det var nemt at nå ud over bredden.
Er der andre, der klipper før udspring?
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. april 2022 kl. 20.20

Jeg kunne ikke forestille mig at liguster hækken kunne tage skade af blive klippet før udspring . Min erfaring er at det er noget af det mest hårdføre vi har . Men som så meget andet handler det om at planter, der er i vækst ikke så nemt får sygdomme , da den har nemmere ved at lukke sine sår

Nyt svar til emnet »Klippe toppen af ligusterhæk før…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klippe toppen af ligusterhæk før…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider