Skrevet af: Tine Horsum, 12. juni 2022 kl. 22.32
Frugter?
Det blomstrer fint, som nærmeste nabo har det et rigtigt æbletræ. Som jeg i år har forsøt at få befrugtning i, ved at sætte en spand under med 2 blomsterbærede grene, fra 2 slags æbletræer.
Dèt virkede!
Men findes, der paradisæbler, der IKKE sætter frugt?! Den er plantet så, jeg kan fodre fugle med frø-automater mv. Men jeg troede da også, at den ville bære frugt?
Der er masser af bier/fluer mv i haven.
Mvh
Tine
Skrevet af: Søren Duun, 12. juni 2022 kl. 23.11
Jeg har 2 paradis æbler stående udenfor haven her hvor jeg bor og de blomster overdådigt, men sætter meget lidt frugt. Prøv evt at skrive til Boi Jensen, og spørg ham om der finde æbletræer, der har holde blomster .
Men selvom du har mange bier er det ikke sikkert at du får masser af frugt. Dels kan det være kold når frugttræerne blomstrer og så får du ikke bierne ud af stadet, dels kan det sætte ind med frost i blomster perioden at frugtanlæggene bliver ødelagt. Ellers hvis det regner meget massivt kommer bierne hellere ikke. Men det er nu sjældent at det sker. Ofte er der ophold i vejret og så kan bierne godt komme ud .
I år har det været rigtig godt . Både mine hindbær, japanske pærer og det ene æbletræ har masser af frugter . Men det var hellere ikke kold
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.