Forum

Sommerfuglebusk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen Marie Rosenberg-Larsen, 21. juli 2022 kl. 15.32

Min sommerfuglebusk, der ellers bliver vandet og set til, er endnu ikke sprunget ud. (d.21.7.2022.)
Blomsterklaserne er grå, og har ikke foldet sig ud. Hvad kan forklaringen være?
Busken er ikke blevet beskåret om foråret i flere år, og er temmelig kraftig efterhånden. Det skal siges at den er plantet i et lille jordstykke, der mest består af affaldsjord, og at der måske skulle gødes lidt om foråret.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane H., 21. juli 2022 kl. 20.39

De skal nok springe ud - bare den er grøn og med knopper :-)
Den blomstrer sent.
Var forbi min mor idag - hendes (som dog havde være klippet ned) var heller ikke sprunget ud, men på nippet til det.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juli 2022 kl. 23.04

Mine sommerfugle buske er hellere ikke sprunget ud endnu . Det var nok ca 10 dage før det sker, hvis ikke vi snart får noget vand .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. juli 2022 kl. 16.19

Min sommerfuglebusk som var klippet helt ned til 30 cm er vokset alt for meget. Den sprang ud for et par dage siden. Jeg har desværre kun set enkelte sommerfugle på den.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Marie Rosenberg-Larsen, 22. juli 2022 kl. 16.21

Tak for svar!

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2022 kl. 12.20

Endelig! I dag fandt forskellige sommerfugle og bier frem til min sommerfuglebusk. Det har jeg glædet mig til i lang tid. Den store busk udsender i dagens stille og lune vejr den skønneste duft og er som en magnet for Nældens Takvinge, Dagpåfugleøje, Tidselsommerfugl, Kålsommerfugl og Admiral sommerfugl. Biens navn kender jeg ikke. Det bliver en dejlig dag med udsigt til sommerfugle.

Nyt svar til emnet »Sommerfuglebusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sommerfuglebusk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider