Forum

Hvilket paradisæble/vildæbletræ er dette

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Rasmussen, 22. januar 2023 kl. 19.54

Jeg så dette flotte æbletræ sidst i oktober.

Måske er det en slags paradisæble eller vildæble?

Æblerne var ca. 4 cm i diameter (se billede).

Smag: Tja, melede og ret beske.

Der kunne være skønt at have sådan et træ i haven til fuglene.

Er der mon nogle, der kan genkende træet?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 22. januar 2023 kl. 20.58

Et typisk paradisæble træ. Blomstrer meget smukt. Sorten kan jeg ikke hjælpe med.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. januar 2023 kl. 19.48

Hej Peter

Måske du kan komme det nærmere, hvis du skriver til Boi Jensen, hans planteskole hedder "De gamle sorter" .Han har rigtig mange æblesorter og heriblandt også Paradis æble sorter .

Ellers vil jeg mene at hvis æblerne kun er til fuglene, ville jeg ikke hænge mig så meget i den specifikke sort som du efterlyser. Og fuglene er ligeglade . Der findes mange andre sorter, der er velegnet...

Hvis ikke du kommer det nærmere, men har mulighed for at tage nogle podekviste fra træet kan du pode dit eget træ

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 27. januar 2023 kl. 16.58

Hej Peter
Det er sandsynligvis Hyslop, men prøv at slå det op, så kan du se om der er ligheder. Der er ikke mange prydæbler med diameter på 4 cm.
vh Boi

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Rasmussen, 9. marts 2023 kl. 14.37

Hej Alle,

Mange tak for svarerne. Jeg prøvede at slå Hyslop op, og efter hvad jeg kunne se på billederne, svarer det vidst ret godt til træet, som jeg så.

Mvh Peter

Nyt svar til emnet »Hvilket paradisæble/vildæbletræ er dette«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilket paradisæble/vildæbletræ er dette

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider