Forum

Valmuer – hvordan?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Katrine Hvass, 17. februar 2023 kl. 13.42

Kære Alle

Flere år i træk har jeg drysset store mængder af valmuefrø (almindelige) i min have, uden at en eneste spire!

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad problemet er. Kan nogen hjælpe?

Takker.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. februar 2023 kl. 15.30

Hej Katrine.

Det lyder umiddelbart mærkeligt . Jeg ville tro at det skyldes at dine frø ikke er hel moden, eller at dine frø skal have kulde for at spire. Prøv at give dem en chance mere.

I denne artikel kan du læse mere om dyrkning af valmuer

www.mellemhaver.dk/diy/diy-saadan-saar-og-dyrker-du-valmuer-i-haven

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine Hvass, 18. februar 2023 kl. 16.31

Tak for svar. Har læst den fine artikel og undrer mig over, at man må dække dem til med jord!? Må man det?

Det er jo en god ide, hvis man vil sikre sig, at de bliver, men de får jo så ikke noget sol...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. februar 2023 kl. 17.52

Solen er lige meget når de ligger så højt oppe i jordoverfladen. De skal nok selv søge op til solen. Men jeg har aldrig dækket mine til med jord. De er blevet sået hist og her uden at jeg er gået op i hvordan de skulle have det og jeg har fået masse af valmuer i haven , så det syntes jeg ikke du skal hæfte dig ved selvom det står i artiklen...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. februar 2023 kl. 21.38

Her vokser valmuerne på egne betingelser, og vi høster de fleste frø til birkes (ca. 1 l), men der er lige mange valmuer næste år

Nyt svar til emnet »Valmuer – hvordan?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Valmuer – hvordan?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider