Forum

Sommerfuglebuske har stadig ingen blade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Nørgaard, 31. maj 2023 kl. 13.21

Hej

Mine sommerfuglebuske har stadig ikke fået et eneste blad. Jeg klippede dem ned til cirka 30 cm tilbage i april. Er de døde efter den hårde nattefrost eller er der stadig en chance for at de kommer?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nørgaard, 31. maj 2023 kl. 13.58

Jeg søgte lidt mere på det selv. Ifølge denne artikel kan den vente helt til juni, så der er stadig håb.
butterflybushes.com/blogs/inspiration-and-information/springtime-worries-is-my-butterfly-bush-dead

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 31. maj 2023 kl. 19.56

Hej Søren.

Jeg er bange for at dine buske med stor sandsynlighed er gået ud. Jeg har selv nogle buske, men hvor jeg opdaget at de var begyndt at skyde hel nede fra, dvs ved rodhalsen. Prøv at fjerne jorden der og se efter om ikke der er knopper. Men der er ingen tvivl om at de er sat meget tilbage

For ca 10 -12 år siden havde vi samme problem med sommerfugle buske, der døde og hvor forklaringen var den at vi havde en kold vinter og en tørt forår, der så forårsagede en massedød .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nørgaard, 31. maj 2023 kl. 21.08

Hej Søren Duun

Tak for svar. Jeg venter lidt og ser og hvis de virkelig er gået ud, så må jeg have nogle nye i jorden til efter året.

Nyt svar til emnet »Sommerfuglebuske har stadig ingen blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sommerfuglebuske har stadig ingen blade

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider