Forum

Når ferien er slut…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kvi42 Kvi, 14. august 2023 kl. 18.11

Denne blomst har stået udenfor de sidste 4 uger og passet efter behov, men Kan den tåle at komme ind og stå og kun blive vandet 1gang om ugen?
Eller kan Den stå nede på bunden af altanen, med kun lidt sollys om dagen, da den ikke kan stå højt som den gør nu, hvis det bliver blæst og dårligt vejr, når den er alene hjemme?

Ferien er ved at være slut, men er i tvivl om den skal blive her.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. august 2023 kl. 18.51

Jeg ville lade den bliver ude. Der er stadig lang tid til at der kommer nattefrost. Min erfaring siger mig at hvis man flytter sommerblomster ind fra haven og ind i stuen trives de som regel ikke.
Hvis man har potteplanter stående ude i haven er det i august at man bør flytte dem ind i stuen, da temperaturen ofte er den samme ude som inde .

Senere på året er der forskel på temperaturen og potteplanter har ofte svært ved at omstille sig. Selvfølgelig findes der også undtagelser og nogle planter klare flytningen bedre end andre...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kvi42 Kvi, 14. august 2023 kl. 18.57

Så vil jeg lade den stå ude og glæde mig over
Hvor stor og flot den er blevet imens jeg har
Set på
Tak for svar

Nyt svar til emnet »Når ferien er slut…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Når ferien er slut…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider