Forum

Total nedklipning af spiræa Waterii

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. august 2023 kl. 20.17

Mine spiræa blev klippet helt ned i juli 2019. I dag har jeg gentager processen. Men vil gerne vide om jeg burde klippe dem hvert år for at undgå den store nedklipning?
strikingeshave.blogspot.com/search?q=Spiræa
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nora Toft, 16. august 2023 kl. 17.21

Hej,

Spireaer er ret modstandsdygtige og kan godt klare beskæring. Hvis du har lavet en hård sveske én gang, behøver du ikke nødvendigvis at gøre det hvert år. Lettere, regelmæssige trim, efter de blomstrer, kan hjælpe med at holde dem i skak og se friske ud. Det er lidt ligesom at give dem en lille "klipning" for at forme dem og slippe af med de gamle blomster. Hvis du holder trit med denne rutine, behøver du ikke lave et stort hug igen. Bare husk at holde disse beskæringsværktøjer rene og skarpe. Det gør en verden til forskel!

Godt havearbejde og held og lykke med din spirea!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nora Toft, 16. august 2023 kl. 17.21

Hej,

Spireaer er ret modstandsdygtige og kan godt klare beskæring. Hvis du har lavet en hård sveske én gang, behøver du ikke nødvendigvis at gøre det hvert år. Lettere, regelmæssige trim, efter de blomstrer, kan hjælpe med at holde dem i skak og se friske ud. Det er lidt ligesom at give dem en lille "klipning" for at forme dem og slippe af med de gamle blomster. Hvis du holder trit med denne rutine, behøver du ikke lave et stort hug igen. Bare husk at holde disse beskæringsværktøjer rene og skarpe. Det gør en verden til forskel!

Godt havearbejde og held og lykke med din spirea!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. august 2023 kl. 21.07

Tak for svaret. Jeg vil bestræbe mig på regelmæssig beskæring.
Med venlig hilsen - Ingeborg

Nyt svar til emnet »Total nedklipning af spiræa Waterii«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Total nedklipning af spiræa Waterii

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider