Forum

Hortensia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Doris Kofoed, 22. juli 2005 kl. 13.39

Jeg har haft en Hortensia i haven de sidste 3 år, og den er bare blevet større og større og har blomstret, men i år er der ikke en eneste blomst at se, vi har i år gødet med hønsemøgspiller, kan det være derfor den kun vokser og ikke sætter knopper.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Pedersen, 13. februar 2006 kl. 12.55

For fire år siden fik jeg en Hortensia, hvid, der var i fuldt flor.

den første sommer stod den i en krukke, men blev inden der kom frost plantet i havev i hortensiajord.

den vokser fint hvert år med friske grønne blade, men den har ikke haft en eneste blomst siden.

Jeg klipper de visne grene af i april/maj og gøder med hortensiagødning.

nar frosten slipper skyder den fra jorden ved rodklumpen.

kommer den aldrig til at blomstre?

Hilsen Tina

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 13. februar 2006 kl. 14.49

Hej Tina

Sådan et par djævler har jeg også haft, ingen af dem ville blomstre igen, jeg tænker at det måske er "stuehortensia", jeg har rykket mine op. En smuk sikker hvid Hortensia er Annabelle, den blomstrer på de nye skud, så der er masser af blomster hvert år.

Også alm havehortensia (syrenhortensia) opfører sig upåklageligt og kommer med hvide blomster, der visner ned i rosa.

Du skærer måske for meget ned om foråret, man skal vist kun fjerne de visne blomster.

Hilsen Carina

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Pedersen, 15. februar 2006 kl. 10.07

Hej Carina

Tak for dit svar.

Jeg har valgt at give min Hortensia en chance mere.

Jeg var ude og se på den til morgen, og for første gang er den tilsyneladende begyndt at skyde fra toppen. Jeg har et lille naivt håb om at den måske kommer i år. Gør den ikke ryger den ud.

jeg har en blå og en der vist nok er lyserød, de kommer fint både med både blade og blomster

Hilsen Tina

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Jensen, 13. juli 2014 kl. 11.48

Min syrenhortensia er problematisk, er to år gammel, 170 cm høj i en krukke. Som ny var den fuld af blade og smukke blomster. Året efter næsten ingen blade og få blomster. I vinter lod jeg den stå frit uden beskyttelse, der kom et hav grønne blade og en masse blomster..... meeen nu taber den ustandseligt blade, et af gangen inderst ved alle skud, ser ret afpillet ud.
Hvad gør jeg forkert? Vander regelmæssigt.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 13. juli 2014 kl. 19.16

For meget vand? Har du et billede?

Nyt svar til emnet »Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider