Forum

Ud med det

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 24. august 2023 kl. 10.42

hej alle
jeg beklager meget, - men jeg skal nedlægge mine staudebede - (grundet alder), hvordan gør jeg det nemmest?
er det nok bare at dække det over med sort plast og så så græs næste forår eller - har du løsningen ?
bedene er 10x3m. og 6x3 m.
smil (trods alt) fra Jes

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. august 2023 kl. 12.03

Hej Jes.

Jeg ville nok grave dem op og så give dem væk. Nu skriver du ikke noget om hvilket stauder du har, men jeg tror ikke at plastik på i et års tid kan udrydde dem 100 procent, men dette kombineret med en fræsning af bedet hver 14 dag i nogle måneder skulle gøre det af med dem.

Hvis du skal bruge bedet indenfor kort tid ville jeg grave dem op med det samme og så fræse bedet indtil det er plante/ dyrkning klar

Hvis du kun fræser kan du risikere at de bare deler sig med tiden....

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. august 2023 kl. 15.02

Hej Jes
Du skriver ikke hvilke stauder og heller ikke, hvad der så skal ske med bedene.
Jeg har været i gang med "aldersrelateret" omlægning af haven i nogle år.
Et par steder har jeg nogle staude/busk bede som er blevet udvidet, fordi det er planter, der kan klare sig selv og dække bunden uden behov for lugning. Det har krævet nogle års forberedelse. I år har en plænerobot holdt sit indtog.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Ud med det«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Ud med det

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider