Skrevet af: Camilla Frøhlich, 22. juli 2005 kl. 19.30
Hej
Er der noget der har kendskab til hjertetræ?
Vi overtog vores hus og dermed have med vores hjertetræ for 3 års siden, i år har vores hjertetræ opført sig helt anderledes end de forgående år, det er begyndte at tabe blade allerede i slutningen af juni og ser nu helt efterårsagtigt ud, skyldes det vejret, vinden?
Mvh Camilla
Skrevet af: Lilium, 9. oktober 2005 kl. 1.08
Tørke.
Iøvrigt er der han og hun træer (populært sagt).
Har aldrig set frugt på mit.
Skrevet af: Ulla Wandel, 9. oktober 2005 kl. 21.30
Bladtab p.g.a. for lidt nedbør.
Er et træ ikke for stort, bør man vande i tørre perioder.
Blomstrer med små, hvide blomster. Runde frugter, der spirer meget let.
Skrevet af: Hanne, 8. april 2006 kl. 13.19
Vi har et hjertetræ, der er helt mørkerdt i løvet, også om foråret. Det har slet ingen grønne blade.
Har det noget at gøre med jordbundsforholdene?
Det er sandet/leret jord...
Mange hilsener
Hanne
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 8. april 2006 kl. 21.35
Hej Hanne.
Det kan være I er så heldige, at jeres hjertetræ er en af de rødløvede sorter. Der findes to: Rotfuch og Purpurea. De er begge ret sjældne.
Men jordbunden har meget at sige for farven, især efterårsfarverne. Sandet jord giver som regel stærkere farver i høst.
Til Ulla Wandel
Hanplanten blomstrer med små rødlige duske før løvspring og hunplanten har røde trevler(støvfang) samtidig med løvspring. Frugterne er små hårde bælge, der sidder flere sammen. De modner i februar, hvor dompapperne elsker de små lette frø i bælgene.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Lena Ottow, 8. juli 2006 kl. 9.15
Jeg er så glad for mit hjertetræ, som står midt i haven, og jeg nyder at sidde under det, når solen bager ned. Men nu er det begyndt at tabe bladene, selvom vi kun er først i juli måned, hvordan kan det være? Jeg giver det vand hver dag. Kan det være sygt?
Skrevet af: Thomas, 3. oktober 2006 kl. 11.39
Hej
Jeg har netop købt et hus, hvor der angiveligt skulle værer et hjertetræ, men syntes den hænger med alle grenene! kan den godt det? bladene er hjerteformede
Skrevet af: Lena Ottow, 3. oktober 2006 kl. 11.57
Jeg har tidligere skrevet om, at mit hjertetræ tabte bladene og spurgt, om det skyldes den tørre sommer. Det er der ingen tvivl om, at det gør, for nu, efter vi har fået al den regn, står træet igen og ser flot ud.
Skrevet af: T.Rasmussen, 3. oktober 2006 kl. 17.57
Hjertetræet trives bedst i en rimelig fugtighedsbevarende jord, kan godt tabe en del blade hvis det får det for tørt!
P.L.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 3. oktober 2006 kl. 20.06
Hej Thomas
Det kan jo være det er den hængende form af hjertetræ, der er i din nye have. Den er mere hjerteformet i bladene end de andre.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Hanne Villadsen, 15. august 2009 kl. 9.15
Hvordan tager man stikling af hjertetræ?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.