Forum

Snerle

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gerdt Ehlert, 28. april 2025 kl. 9.40

denne pest har underjordiske udløbere over det hele og jeg kan ikke grave dem op med en spade mellem mine roser. Men jeg er stædig og snupper skuddene (de kendes let) når de er blevet nogle cm høje. SPØRGSMÅLET: KAN MAN UDSULTE DENNE PEST VED AT TAGE SKUDDENE EFTERHÅNDEN SOM DE KOMMER (ligesom jeg har hørt man kan gøre ved brombær)? jeg gør det ihvertfald, uanset hvad, men kunnne godt tænke mig at høre om andre har erfaringer med at fjerne snerlepesten. Undskyld snerlen er ikke en pest det er en PESTILENS ren og skær PESTILENS

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. april 2025 kl. 11.02

Hej Gert.

Du kan sagtens udsulte en snerle, men det tager tid. Jeg kan se at vi tidligere har beskæftiget os med dette emne i denne tråd
www.havenyt.dk/forum/koekkenhaven/21888.html . Jeg har i øvrigt selv sloges med snerler i haven og det er imponerende som de kan vokse.De blev ved med at komme inde fra naboen...
Snerler har et voldsomt stor rodnet, der ligger dybt nede i jorden og derfor ikke lige sådan at grave op .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 28. april 2025 kl. 12.55

Gerdt Ehlert

Kur: "Mindst en gang om ugen i mindst to år luges alt grundigt væk."

Er der stadig snerle tilbage efter to år, så starter man blot kuren forfra igen. ;-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gerdt Ehlert, 29. april 2025 kl. 20.17

Hej med jer - jeg takker for de tilbagemeldinger der kom. Det ser ikke lyst ud, men vel ikke håbløs. Det er nemlig rigtig: de kommer fra naboen ind til mit solbeskinnede plankeværk, man er magtesløs. Jeg tager dem hver dag nu, der kommer nye skud hver dag. Ufatteligt. men tager jeg dem ikke, gror de op mellem roserne, og skal jeg fjerne dem derfra bliver det er stockholmsk blodbad (altså mit blod). Det er OK hvis det tager tid at udsulte dem - men der er ingen vej udenom - efter to år: så er de væk- det er noget at se frem til...
med venlig hilsen

Nyt svar til emnet »Snerle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Snerle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider