Skrevet af: Bente Dam Hansen, 27. oktober 2025 kl. 21.14
Jeg omlægger min have og graver mange gamle buske op. I forbindelse med opgravning støder jeg på mange forskellige løg, og jeg er ikke i stand til at skelne dem fra hinanden rent arts-mæssigt, kun hvad udseendet angår. Kan nogen hjælpe mig med at opklare, hvilke løg, der er tale om? Jeg har flere fotos, men kan åbenbart kun vedhæfte 1 ad gangen.

Skrevet af: Alice Greifenstein, 5. november 2025 kl. 21.19
Hej Bente
Jeg har samme problem: Hundredvis af løg. Jeg ved sådan nogenlunde, hvad det er, men desværre ikke hvad jeg skal gøre med dem.Nu har jeg gennemgravet det stykke, de var på og lagt dem i kasser tæt ved hinanden med god jord og kompost.
jeg kan skelne prydløg (MANGE) og krokus. Så er jeg spændt på, hvad der dukker op i foråret, når jeg har gravet kvikgræs i trillebørfuldvis op og erstattet jorden med kompost, som ikke er omsat + grus.

Skrevet af: Søren Duun, 6. november 2025 kl. 10.41
Hej Bente.
Jeg vil, som tidligere nævnt, foreslå dig at grave alle løg op som du finder i haven , sorter dem på bedste vis og herefter plante dem i de grupper du har , f.eks i din køkkenhave. Til foråret når de igen blomstrer tager du billeder af hele herligheden og evt. sætter skilte ved dem. Når de så er afblomstret graver du dem op gruppevis og planter dem derefter ud i haven igen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.