Forum

Stiklinger og frø af roser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette E., 6. februar 2006 kl. 16.31

Jeg holder rigtig meget af at formere alle slags planter og vil nu spørge om der er nogen, der har roser – gerne slyngroser, buskroser og historiske roser, der endnu står med hyben. Så vil jeg være meget interesseret i at modtage nogle, som jeg så vil høste frøene fra og så. Det kunne være rigtig spændende at se, hvad der kunne komme ud af det.

Jeg vil også meget gerne modtage stiklinger nu, hvor de hårdføre historiske roser alligevel skal beskæres. Jeg ved godt at det ikke er altid det lykkes at få rødder på stiklingerne, men det er jo spændende at prøve. Og man får altså et ganske særligt forhold til en rose, man selv har opformeret. Jeg betaler naturligvis portoen.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 6. april 2006 kl. 17.01

Det er faktisk muligt at få rødder på nogle historiske roser. Rosa de recht skulle være en af de nemme. Men jeg ved ikke ret meget om det.

Kan du ikke bare prøve at tage nogle hyben på din vej. Roser sætter da ikke andre slags frø, vel?

Jeg har kun hørt at man okkulere roser, men hvis det lykkes for dig så må du endelig fortælle om det.

Vil du det?

Helle-sofie

Nyt svar til emnet »Stiklinger og frø af roser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Stiklinger og frø af roser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider