Forum

Vand i haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus Vestergaard, 13. februar 2006 kl. 20.46

Hej.

Jeg har næsten taget beslutningen om at anlægge en havedam, men mangler lidt oplysninger om vandforbruget. Er der nogen der ved hvor meget vand der fordamper fra f.eks. en m2 vandoverflade, på en varm sommerdag/uge?

Venlig hilsen Claus.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 16. februar 2006 kl. 12.57

Hej Claus.

Dit spørgsmål omkring etablereing af en havedam går på vandforbruget – er det prisen på vand, der giver dig spekulationer? Ingen endnu har vovet at give et bud på, hvor stor en vandmængde, der kan fordampe på en varm sommerdag, og det er vist også svært.

Mit bud "en del" eller "ikke så lidt" er jo smagssag. Der fordamper måske et par cm. om dagen i perioder med tørt og varmt vejr. I perioder med regnvejr holdes vandstanden vedlige. Jeg har eget vandværk, så det tager jeg ikke så nøje. Fordampningen afhænger iøvrigt også af hvilke – og hvor mange planter, der vokser i havedammen, og om den ligger i fuld sol eller delvis skygge.

Mit svar kan du mugligvis ikke bruge til ret meget, men jeg synes, du skal se at få etableret en havedam, den vil give dig fuld valuta for pengene, tror jeg.

Venlig hilsen, Knud

Nyt svar til emnet »Vand i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Vand i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider