Skrevet af: Pia From, 2. april 2006 kl. 19.28
I år har jeg selv sået passionsblomster (Passiflora) og de vokser fint, men skal man nippe toppen af dem? Når man køber dem på planteskolen som store planter er de som regel snoet på en rund bøjle og har flere grene.
Et andet spørgsmål er, om det er rigtigt, at man skal klippe en nyplantet klematis helt ned for, at få den til at skyde flere grene?
Skrevet af: Johnny Kim Hansen, 13. august 2006 kl. 19.42
Jeg har en passionsblomst i vores udestue,som nærmest er blevet til en slags træ(kraftig rod).Den klarer fint vintrene og jeg har lige opdaget gullige frugter på den.Hvor længe skal de sidde førend at man plukker dem.Jeg har hørt at man kan spise dem!
Skrevet af: Roza E., 25. maj 2022 kl. 17.05
Er det for sent at plante passionsblomst Passiflora Gularis fra frø?
Det gør ikke noget, at den først blomstre næste år. Den skal stå i min orangeri.
Skrevet af: Svend Høst, 25. maj 2022 kl. 18.01
Den kender jeg ikke , og det er ikke meget man kan finde omkring denne passiflora , jeg har selv passiflora incarnata og passiflora caerulea på friland da de er vinterhårdfør her i DK , passiflorafrø kan være meget svære at få til at spire , der kan godt gå op til et år .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.