Forum

Kender nogen min mors æbletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Therese Nauta, 4. april 2006 kl. 21.55

Min mors og hendes kolonihave ønsker sig brændende et æbletræ. men det skal hedde noget der minder om coqsurence. men jeg kan ikke finde det nogen steder – sikkert fordi jeg staver det forkert. har du en ide?'vil så gerne give hende et sådanne træ i påske gave

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 4. april 2006 kl. 22.24

Hej Therese.

Det kunne godt tyde på, at der er tale om "cox orange".

Det er en gammelt, kendt sort,med meget velsmagende æbler.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. april 2006 kl. 9.50

Cox Orange er både et meget velsmagende æble og godt til opbevaring, men desværre er det et meget lidt sundt træ, og frarådes normalt i private haver.

Men hvis man vil have netop denne sort, så kan man selvfølgelig plante et eksemplar, men skal være forberedt på, at den blandt andet let får frugttræskræft.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Nauta, 23. april 2006 kl. 17.12

Hej igen og tusind tak for jeres råd og svar. træet er både fundet og plantet, men er der en der kan forklare mig hvilke symptomer jeg skal se efter med hensyn til frugttræskræft? og kan man gøre noget ved det hvis man opdager det i tide?

Venlig hilsen og tak Therese

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. april 2006 kl. 1.23

Kære Therese

I vores database om skadedyr og plantesygdomme finder du en meget detaljeret artikel om frugttræskræft.

www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/59.html

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Kender nogen min mors æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kender nogen min mors æbletræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider