Forum

Planter til bondegårdshave

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Nielsen, 26. april 2006 kl. 9.45

Er flyttet ind på en gård med en hyggelige have, men savner ideer til træ/busk til en (meget) stor krukke. Havde tænkt på syrisk rose, men ville gerne finde noget, der er mere "bondehus-agtigt". Hvis den blomstre skal det være hvide/rosa farver.

Hvilke stauder kan jeg supplere mine bede med? Der er pæoner, roser og alt for meget bunddække. Savner noget der tager over efter pæonerne.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 26. april 2006 kl. 16.43

Hej Sanne
Du savner måske lavendler og buxbom, hvad med sommerfuglebuske. Et par sorter i geranium var heller ikke at foragte og nogle af sorterne blomstrer rigtig længe, du kan endda få en ekstra blomstring, hvis du klipper dem ned når de er 90% færdige med 1. blomstring.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 26. april 2006 kl. 20.35

Hej Sanne

Af stauder skal du bestemt have en Løjtnantshjerte. Den blomster tidlig, men hvis den straks klippes ned når bladene bliver gule,kan den nå at blomstre igen i august. Det er en rigtig gammel plante som jeg forbinder med min mormors have.

Hilsen
Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Planter til bondegårdshave«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Planter til bondegårdshave

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider