Forum

Tagetes

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 12. maj 2006 kl. 21.52

Hvilke planter vil se rigtig fint ud side om side med tagetes? Savner lidt inspiration, men har tænkt på daglijler eller gyldenlak, hvad mener I?

Mange tak på forhånd.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 15. maj 2006 kl. 21.03

Jeg ved ikke om det er lave eller høje tagetes du tænker på, ej heller nævner du noget om farven, men jeg tror at gyldenlakken vil dække lave tagetes. Jeg synes alle arter af tagetes er flotte solo. Men også sammen med sommerblomster, ex løvemund, blåkvast og begonier.

Vidste du at tagetes rødder udskiller stoffer der kan bekæmpe "jordtræthed" fx. efter roser, så i nærheden af rosen er den jo et must.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 16. maj 2006 kl. 16.25

Jeg plejer at sætte nogle chrysanthemum – primrose – sammen med mine røde tagetes – det er en kombination vi synes godt om her ;)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 16. maj 2006 kl. 16.41

Jeg plejer altid at have dem i gyldne farver, orange, gul osv. De plejer desuden også at være lave og skal stå i et bed, som er ca. 25–35 cm høj. Jordtypen er vel egentlig sandjord og vi har haft plantet tagetes i hele bedet i mange år, men vil gerne have lidt nyt. Jeg vil helst ikke have roser, selvom det jo var ideel, men da bedet ikke er specielt stort, og allerede har masser af roser et andet sted, vil jeg gerne have nogle lignende farver og planter... :)

Nyt svar til emnet »Tagetes«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tagetes

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider