Forum

Afpudsning af Rhododendron

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 27. maj 2006 kl. 8.27

Jeg plantede for 2 år siden et hegn af 20 Cunninghams White (som jeg selv havde aflagt, så udgiften var 0) I år blomstrer de helt vildt. Hvad sker der, hvis jeg ikke orker at pille de afblomstrede hoveder af? Går det ud over tilvæksten?

Med venlig hilsen
Carina Juul

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 27. maj 2006 kl. 9.14

Jeg ved ikke om der er forskel på vækstbetingelser hos forskellige rhododendrun, men hvis jeg ikke nipper de afblomstrede af på mine (kender ikke navnet), dannes der ikke ny knop til næste års blomst. Derimod vokser nyt bladsæt frem.

VH. Jeanet

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 28. maj 2006 kl. 7.48

Der sker ikke noget med planten hvis du ikke nipper dem MEN du får en hurtiger tilvækst og en mere tæt plante ved at gøre det. De nye skud kommer hurtigere igang når blomsten fjernes.

Med venlig hilsen www.trolleshave.da.ru

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 30. maj 2006 kl. 6.53

Tak for rådene. Jeg var turen igennem i går, og de skyder alle flot fra både bund og stamme. Desværre står de afsides og vilde hindbær mosler sig ind på dem, så de kan ende med at blive et tidsrøvende projekt.

mvh
Carina Juul

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 1. juni 2006 kl. 12.53

Hej ige Carina
Tillykke med projektet. Hvis det ikke er overkommeligt at grave dem så sørg for at kappe alle nye skud af hindbærene så snart de kommer op så vil de svækkes og måske gå til til sidst. Brug skuffejern, buskryder eller evt. brænder.

Med venlig hilsen Erling Trolle www.trolleshave.da.ru

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Cilleborg, 1. juni 2006 kl. 19.32

Jeg har en Rhondondendron, som er,to meter høj og fem meter i ø mål. Jeg plukker alle blomsterne hver år, selv om jeg ikke kan nå toppen.

Jeg sætter min mand, som er højere end mig til at tage de inderste.

Pas på øresnudebiller i rødderne. De kan ikke lide hvidløg.

K.Cilleborg.

Nyt svar til emnet »Afpudsning af Rhododendron«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Afpudsning af Rhododendron

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider