Forum

Liguster eller buxbom

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tove Evald, 5. juni 2006 kl. 20.35

Jeg har tænk mig at anlægge et mini barokbed men jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge liguster eller buxbom som hæk, hækken skal max være 20 cm høj for at jeg kan nyde motivet.

Hvis jeg ser det fra den økonomiske side er liguste jo langt det billigste, idet jeg her selv kan plante skud fra hækken rundt om min grund, men kan jeg opnå det samme smukke resultat som med buxbom?

Hvilke en af de nævnte planter vokser hurtigst – og hvor hurtigt er det så?

Ligger nogle inde med links til et sådan projekt?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. juni 2006 kl. 9.45

Hej.

Liguster gror meget stærkt, så det vil blive svært, at holde den nede i ønskede højde.

Den pæneste hæk får du med buksbom, der er beregnet til klippede hække. Du kan få vejledning hos Boi Jensen, www.podemesteren.dk Han plejer at have de forskellige typer buksbom til forskellig formål.

Hilsen Anne Marie

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Warming Achton, 12. marts 2007 kl. 22.25

Der henvises til et link, der hedder www.podemesteren.dk- Jeg har desværre konstateret, at dette link ikke er aktivt.

Hvis der er andre der vil fotælle lidt om hæk om en totalt nyanlagt have, så hører jeg det gerne. Vi hælder vist mest til buxbom, da den er nærmest stedsegrøn.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 13. marts 2007 kl. 8.43

Hej Pia.

Jeg ved heller ikke om han har flere buksbom.

Hvor høj skal hækken blive? Hvilken jordbund? Blæst?

Taks kunne måske også være en ide.

Prøv evt. at søge her på siden under hæk.

Hilsen Anne Marie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 13. marts 2007 kl. 21.14

Hej Pia
Undskyld. jeg opgav forkert adresse på Boi. Er blevet korrekset i dag. Den er www.de-gamle-sorter.dk
Hilsen Anne Marie

Nyt svar til emnet »Liguster eller buxbom«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Liguster eller buxbom

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider