Forum

Kan georginer nå at sættes nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 29. juli 2006 kl. 10.22

Hej,
Jeg har fundet nogle georgineknolde som jeg fik i foråret og vil høre om de kan nå at komme, hvis jeg sætter dem nu?

Kan de evt bare nå at samle så meget næring i knoldene at de kan overvintre til næste forår?

Hvad med pæonknolde, kan jeg sætte dem nu?

De havde alle forputtet sig i alle haveprojekterne desværre.

Mange hilsener
Mette Hansen

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane H., 29. juli 2006 kl. 11.26

Hej Mette,

Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke du kan nå at få noget ud af dine geoginer i år.

Og du skal i hvert fald ikke lade dem overvintre i jorden. Geoginer skal op når den første nattefrost melder sig.

Med pæoner ved jeg ikke – men mon ikke der er andre, som melder sig med et svar på det.

hilsen Jane

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 29. juli 2006 kl. 12.05

Jeg ville nu heller ikke lade dem blive i jorden, men blot give dem muligheden for at samle lidt kræfter

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 30. juli 2006 kl. 10.19

Jeg har engang sat georgineknolde ved denne tid, og jeg skal love for, de vidste, hvad de skulle!

Vorherre bestemmer: med et efterår som sidste år får du god glæde af dem, især,hvis du dækker dem, hvis der bliver udsigt til tidlig nattefrost.

Med en sur eftersommer og koldt efterår får de dog en vækstperiode til at samle styrke til næste år (hvis du da får dem gravet op og rigtigt opbevaret i vinter)

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ketty Zubeil, 12. juni 2009 kl. 19.10

Hej
Jeg havde en flot samling af geoginer som desværre er gået tabt siden sidste sæson. Heldigvis fik jeg foræret knolde til venner, vil nu høre om det er muligt at grave dem op, så jeg kan få aflægger knolde af dem, eller er det mon for sent og risikabelt.

Mvh Ketty

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 12. juni 2009 kl. 19.28

Hvis vennernes knolde ikke har sat spire op over jorden endnu, kan det godt lade sig gøre, men de vil gro langsomt. Er der spire over jorden kan du risikere at vennernes knolde med planter også går ud, og så har I slet ingen. Vent hellere til den første frost nedlægger dem, og de skal op.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 12. juni 2009 kl. 21.21

Hvor og hvilke forhold gror buksbom bedst under og foregår klipning på samme vilkår som hækkeklpning

V.H. Thomas.

p.s have ejer for første gang.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 12. juni 2009 kl. 22.16

Thomas. Skriv- buskbom- oppe i søgefeltet her på siden

Nyt svar til emnet »Kan georginer nå at sættes nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kan georginer nå at sættes nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider