Forum

Figentræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Betina, 3. august 2006 kl. 7.58

Jeg har nu haft mit figentræ i et par år og det har båret frugt et par gange. Problemet er at det går op som et Y i stammen, men har kun blade på spidsen – kan jeg beskære det, så der ingen blade er tilbage? I så fald, hvornår skal det så gøres?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 3. august 2006 kl. 15.59

Hej Betina

Du kan beskære dit fignetræ her til efteråret eller vente med at beskære det hårdt, til foråret.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betina, 4. august 2006 kl. 7.03

Hej Helle

Men sådan at der ingen blade er tilbage?

Venligst
Betina

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. august 2006 kl. 12.07

Hej Betina

Ja, men det taber jo også selv bladene her til efteråret.

Grunden til at jeg skriver at du ikke skal beskære det for hårdt her til efteråret er, at det så godt kan dø hvis vi får hård frost, så hvis jeg var dig ville jeg vente med at gøre noget til april og så skære det hårdt ned så det får en masse nye skud i løbet af næste sommer. Men hvis det er for stort og ranglet nu, kan du godt skære det noget ned, det gør jeg selv med mit træ, da det fylder alt alt for meget.

Helle – www.helleshave.dk

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betina, 4. august 2006 kl. 12.15

Hej Helle

Mit træ står i potte og kommer ind om efteråret og står inde til forår, så det smider ikke bladene

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. august 2006 kl. 13.43

Hej Betina

Jamen hvis du har det inde om efteråret så kan du godt beskære det hårdt nu, altså skære det et godt stykke ned, men hvorfor har du det dog ikke i jorden?, så bliver det da stort og flot. Har du set mit på min hjemmeside?

Helle – www.helleshave.dk

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Trier Nielsen, 18. august 2006 kl. 20.46

Hej Helle

Hvordan vinteropbevarer jeg mit nye figentræ p.t. står det på en sydvendt terrasse. Kan det blive ude i vinter. (Jeg har uopvarmet drivhus)

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Trier Nielsen, 18. august 2006 kl. 20.49

Hej Helle

Glemte i farten – at sp. også omhandler mit nye oliventræ.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 19. august 2006 kl. 11.13

Hej Jytte

Mit figentræ står ude hele året,men det er i jorden, hvis dit er i potte skal du selvfølgelig sørge for at potten er frostfri og så skal du dække potten til så røddene ikke får frost. Jeg har ikke erfaring med figner i krukker, men sådan opbevarer jeg mine opstammede træer og roser. Oliventræet skal ind og stå frostfrit hele vinteren, det tåler ikke den kulde vi har.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Figentræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Figentræ

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider