Forum

Bambus efter blomstring

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Walther Hansen, 3. august 2006 kl. 17.51

I forsommeren 2006 blomstrede vores bambus,vi fjenede dem straks, men lod rødderne være,vi ville så fjene dem på et senere tidspunk.

senere begyndte nye skud at pible frem fra røddene,nu her i august er skuddene 1,5 meter høje og står med friske grønne blade
Er det plantens sidste krampetrækning eller hvad?

Walther hansen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. august 2006 kl. 7.47

Det kan være I har klippet den ned før den var helt død og vissen, eller det er nye frøplanter, der spirer. Men det sidste er ikke sansynligt, da frøplanter ikke når den højde på en vækstsæson.

Hvis det er nye skud fra gammel rod,kan de nå 2m på en sommer. Bambus kan blomstre i flere somre inden den dør, andre visner straks efter denne sommers frøsætning.

Hilsen Anne Marie
PS. De visne stængler er flotte til flethegn og lig. og er meget holdbare(er imprægneret mod råd).

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 4. august 2006 kl. 20.49

Det var dejligt at få at vide, at bambus kan blomstre i flere somre før den er helt død. Det kan måske forklare de uventede rodskud.

Min bambus blomstrer også i år, og den har ligeledes til min overraskelse skudt nye rodskud for en uges tid siden, og jeg har ikke klippet i den som Walther har, så det er ikke derfor. Jeg undrede mig også meget over de nye skud, for de plejer at komme længe før nu. Nu bliver det interessant at se, hvor meget af den, der er grønt næste år, for de nye skud må nok lade livet, da de gror for tæt op ad hækken.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else Og Jørgen Dahl, 21. april 2007 kl. 13.53

Hej havenyt
Vores almindelig bambus, blomstrede sidste år og nu i år blomstre alle sammen igen og det er ikke nye skud, og de har ikke været klippet ned, er det et særtilfælde?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Erik, 13. maj 2007 kl. 23.02

13 maj 2007
Hej – jeg kan også synge med om bambus som blomster, og vil derfor spørge om flethegn af bambus skal behandles for at være holde sig.

Hilsen Jørgen Erik

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 14. maj 2007 kl. 8.18

Vi behandler ikke bambus til flet.Holder sansynligvis lige så længe som pil,eller længere.

Anne Marie

Nyt svar til emnet »Bambus efter blomstring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Bambus efter blomstring

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider