Forum

Snebolle som træ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 4. oktober 2006 kl. 19.26

Hvordan former jeg bedst en endnu lille snebollebusk, således at det udvikler sig til et lille træ. Den har tilsyneladende to stammer.

Hilsen Lone.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 4. oktober 2006 kl. 19.29

Hej Lone
Det har jeg gjort flere gange, du klipper så det kun er en stamme tilbage og jo højere du vil have stammen, før den forgrener sig, klipper du også sideskuddene af. Det er selvfølgelig nemmest hvis du har en ung plante at starte med, men der er ingen problemer, hvis du har en 2 stammet busk nu. Skynd dig at klippe – det kan lige nås.

Venlig hilsen Boi Jensen
www.de-gamle-sorter.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rie Hansen, 1. maj 2007 kl. 11.05

Hvornår kan man flytte en duftende Snebolle fra et sted i haven til et nyt sted?

mange hilsner

Rie Hansen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 1. maj 2007 kl. 11.25

Hej Rie
Synes det er for sent nu, hvor den sandsynligvis blomstrer – måske er den allerede færdig med det.

Mine er godt og vel halvvejs i blomstringen og de står lidt i skyggen.

Det er en halvstedsegrøn busk og jeg synes du skal flytte den i regnvejr en dag i september. Hvis den er meget stor, bør du rodstikke den midt i juli måned, så den når at sætte nye rødder på de, du ved rodstikningen stikker over. Så klarer den bedre flytningen, men du kan også samtidig med flytningen, beskære den så du tager omkring 1/3 af det yderste af planten, og denne beskæring var rigtig at udføre nu, umiddelbart efter blomstring. Sætter den så mange skud herefter, klipper du dem bare 75% af efterfølgende.

God held med arbejdet.

www.de-gamle-sorter.dk

Nyt svar til emnet »Snebolle som træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Snebolle som træ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider