Forum

Tulipanløg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Papakonstantinou, 5. oktober 2006 kl. 19.16

Hej

Jeg skal have anlagt et nyt bed og har tænkt mig at lægge tulipanløg. Kan løgene tage skade når sommerblomsterne ved siden af vandes hele sommeren?

Håber der er nogen der har erfaringer i den retning.

Hilsen Lone

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 8. oktober 2006 kl. 19.58

Om det at du vander sommerblomsterne kan skade tulipanløgene tror jeg ikke, jeg har masser af tulipanløg i haven, og jeg vander altid grundigt efter jeg har plantet blomster. Jeg synes ikke det går tilbage med tulipanerne, hverken hvad blomstring eller det at sætte nye løg angår.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 9. oktober 2006 kl. 20.19

Hej Lone
Jeg mener heller ikke der sker noget med dine tulipanløg når du vander haven i løbet af sommeren. Jeg lægger også tulipanløg i mine staudebede, i næste weekend skal jeg ha lagt 75 mørkerøde tulipaner i mit bed med marguritter og jeg glæder mig allerede til foråret når jeg kan nyde synet af dem.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 9. oktober 2006 kl. 22.12

Jeg har flere hundrede tulipanløg, de fleste står permanent i både staudebede og urtehave og bliver altså vandet sammen med resten.

Det eneste, jeg har bemærket, at der kan ske ved det, er at selve løgene kan blive blottet af de mange gange hårde stråler efter nogle år. Så det gælder altså om at sætte dem dybt 15–20 cm, det har de kun godt af. Blottede løg bliver lettere spist af snegle og andet.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Papakonstantinou, 10. oktober 2006 kl. 15.56

Tak for svarerne.

Jeg vil så gå i gang med at plante mine tulipanløg.

Med venlig hilsen

Lone

Nyt svar til emnet »Tulipanløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tulipanløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider