Skrevet af: Anna, 6. oktober 2006 kl. 19.42
Hej. Jeg har været så heldig at få fat i hvad jeg tror er en Phygelius. Jeg har fået oplyst at den skal indendørs i vinter men ellers ikke noget. Hvis der er nogen der kender et dansk navn på den og hvordan den skal behandles vil jeg blive glad. Hilsen Anna
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. oktober 2006 kl. 21.04
Tillykke med din kapfakkel. Det er en køn efterårsblomstrende halvbusk, der ynder en beskyttet plads med godt dræn. Den breder sig lidt med rodskud, men er ellers fordringsløs.
Fåes med røde eller gule blomster.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Anna, 8. oktober 2006 kl. 19.47
Mange tak for dit svar. Jeg kan nu bedst med de danske navne og har også fundet flere oplysninger på nettet efter at jeg søgte på kapfakkel Hilsen Anna
Skrevet af: Grethe Christensen, 8. oktober 2008 kl. 19.47
Hej anna
jeg har en stor kapfakkel,den står op ad en sydmur,og har aldrig været inde om vinteren eller været dækket til der ude,og den klarer sig fint, den er grøn næsten hele året,med de milde vintre vi har haft i mange år,du kan se billede af den på mib hjemmeside
www.Staudehaven-Granly.dk
hilsen grethe
Skrevet af: Erik Laugesen, 9. oktober 2008 kl. 9.47
Hej grethe...
den hedder også cape fuchsia...prøv at google på den og du vil se hvor mange farver den fås i...
mvh erik esbjerg ø
Skrevet af: Anna Nørgård, 9. oktober 2008 kl. 19.13
Hej. Grethe
Min kapfakel kunne ikke klare sidste vinter selv om den var dækket godt med blade. Men den jeg har i drivhuset har frøsået sig. Min er gul.
Skrevet af: Grethe Christensen, 9. oktober 2008 kl. 19.36
Hej igen
jeg har både den røde og den gule begge står ude ved en sydmur,men den gule er indkøbt i sommer,så den ved jeg ikke om der kan klare sig ude,den røde så forfærdelig ud efter frosten i påsken, men den rettede sig ret hurtigt igen,og til erik ja jeg kan se at der er mange røde, rosa og orange farver og en enkelt næsten hvid og så den gule,de er nok ikke så tit i handelen her i landet,for teksten til alle billederne jeg fandt var på engelsk,jeg har et par småplanter af den røde der er på billedet på vores hjemmeside,hvis nogen er interes-seret www.Staudehaven-Granly.dk
hilsen grethe
Skrevet af: Grethe Christensen, 9. oktober 2008 kl. 19.38
Hej igen
jeg har både den røde og den gule begge står ude ved en sydmur,men den gule er indkøbt i sommer,så den ved jeg ikke om der kan klare sig ude,den røde så forfærdelig ud efter frosten i påsken, men den rettede sig ret hurtigt igen,og til erik ja jeg kan se at der er mange røde, rosa og orange farver og en enkelt næsten hvid og så den gule,de er nok ikke så tit i handelen her i landet,for teksten til alle billederne jeg fandt var på engelsk,jeg har et par småplanter af den røde der er på billedet på vores hjemmeside,hvis nogen er interes-seret www.Staudehaven-Granly.dk
hilsen grethe
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.