Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 11. oktober 2006 kl. 22.00
Jeg vil så gerne lave et langt espalier ca 10 meter med rio net,men kors hvor er det dyrt.troede egntlig at det var sådan lidt discount havehegns løsning.Har jeg set priser de forkerte steder eller hvad?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. oktober 2006 kl. 8.41
Rionet følger stålpriserne på verdensmarkedet og de er meget høje for tiden. Og det er beregnet til forstærkning i beton-byggeri, som der er meget af lige nu. Så derfor er det dyrt. Det er slet ikke beregnet til havehegn, men moden så en god ide i at finde på noget nyt.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 12. oktober 2006 kl. 11.53
Tak for svaret.ved godt at det er beregnet til byggeri og har også selv prøvet at støbe med det.Tænkte bare at det måske kunne findes et billigere sted,men du har nok ret i at prisen følger udbud og efterspørgsel.Synes bare at det for engangs skyld er en have trend som passer til mig og min have.
Venlig hilsen Sanne
Skrevet af: Winnie, 12. oktober 2006 kl. 19.58
Hej Sanne
Du skriver ikke hvor du bor, men prøv at tjekke www.landhandlen.dk
Med venlig hilsen
Winnie
Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 13. oktober 2006 kl. 12.08
Tsk for tippet.jeg bor på fyn, 5560.Skulle nogen være træt af deres rionet vil jeg gerne købe/aftage.
Venlig hilsen Sanne.
Skrevet af: Knud Søndergård, 22. april 2007 kl. 20.43
Til Sanne Holm Larsen!
Har du fået lavet dit rionet espalier. – Ellers er det et af mine specialer. – Også at skaffe rionet til rimelige priser.
Kik ind på www.havesmeden.dk eller ring til mig på 24455611
hilsen
Havesmeden
Skrevet af: Henrik S, 27. maj 2008 kl. 21.28
Hej -
køb det ved Jem og Fix – der er det billigt...
Skrevet af: Susie Kærslund, 8. august 2008 kl. 9.34
Hej Sanne
Der er jo rigtig mange forskellige dimensioner i rionet i rundjernstykkelse og maske størrelse.Uanset hvilken du vælger, køber du jo i hele hegn, og regner du det ud pr/m, er det faktisk et billigt og nærmest uforgængeligt hegn.Lad os sige du vælger 6mm 150 x 150 cm og vil have 1 m højt hegn,du får da 10 m hegn ud af 1 rionet.Pris 1800 kr. 180 pr m, plus stolper. Det er billigere end et grimt lamelhegn fra byggemarjkedet.Jo mere jern,jo dyrere er galvaniseringen selvfølgelig, 8mm 100 x 100 er dyr for tiden, men nok også den flotteste.
Hilsen Susie
www.susieshavedesign.dk
Skrevet af: Heidi, 11. august 2008 kl. 10.25
Armeringsnet 6 mm, str. 2350 x 5000 mm
Pris: DKK
428,00 incl. moms
Se på www.bygmax.dk
Skrevet af: Michael Salling, 11. august 2008 kl. 14.06
4mm – 99 kr i jem og fix
Skrevet af: Susie Kærslund, 11. august 2008 kl. 15.06
Der er selvfølgelig stor prisforskel på sort(rusten) jern og galvaniseret
Skrevet af: Hans, 11. august 2008 kl. 20.22
Ifølge Bo-Bedre er rustent jern meget moderne i haven, så er man da næsten nød til at købe det rustne Rionet i Hjem+Fix.
I øvrigt mener jeg at Bo-Bedre burde afskaffes, det er der kvinderne får ideerne fra, med at alt skal laves om i hjemmet.
Skrevet af: Susie Kærslund, 13. august 2008 kl. 8.15
S det må være gamle bo bedre du læser, det er længe siden det rustne var in.nogen steder er det selvfølgelig ligemeget,hvis hegnet skal dækkes helt af stedsegrønne planter, feks efeu.Det galvaniserede er in nu, en del flottere, og passer lidt bedre til de fleste huse med galvaniserede tagrender, udhæng osv.
Vær glad for der er nogen der får ideèr, alt behøver ikke være som det altid har været, det er sjovt at lave noget nyt, det kaldes at skabe...
susie
Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 16. august 2008 kl. 6.41
Tak for de mange gode forslag til anskaffelse af billigt rionet.Det er noteret.
I mellem tiden har jeg anskaffet en masse rionet af tiloversblevne stykker fra diverse bygge pladser.Ganske gratis.Nogle er alt for store tildet formål jeg skulle bruge dem til men det ordner sig jo nemt.Og så var der nogle mindre stykker som så var formåls tjenstelige til Clematis og som bønne stativ i køkken haven.
Jeg synes det rustne look klæder haven helt fantastisk og jeg har ikke det fjerneste imod hvis der mikses med zink,keramik,træ og sten rundt i haven.
Det er pynt og udsmykning og det er sjovt at variere,-skabe og fjerne eller flytte igen når man bliver træt af at se på det.
Tilgengæld kunne jeg ikke drømme om at ofre ret mange penge på det.Synes det er sjovere,og væsentlig bedre for pengepungens helbred, at finde på selv og købe brugt,loppefund osv.
Venlig hilsen Sanne
Skrevet af: Brian Mortensen, 19. november 2008 kl. 18.51
Jeg mangler rionet med maskestørelse 100*100 og breden på nettet skal være 2400 højden over 2000 det er til en løbegård til hunden er der nogle der ved hvor jeg kan købe til en rimelig pris i nærheden af vejle
Skrevet af: Susie Kærslund, 19. november 2008 kl. 22.30
Slettet af administrator 21. marts 2013 kl. 10.50.
Skrevet af: Kenni Madsen, 14. januar 2009 kl. 9.58
Skrevet af: Jim Madsen, 21. marts 2013 kl. 6.28
Skrevet af: Anja Egeriis, 21. marts 2013 kl. 7.36
Jim -
det er ikke tilladt at reklamere i trådene, da havenyt.dk lever af sine annonceindtægter, og så duer det jo ikke, at nogen ikke betaler for det.
Hvis du gerne vil annoncere på havenyt, skulle du måske lige tage en snak med redaktionen?
mvh
Anja
Skrevet af: Karna Maj, 21. marts 2013 kl. 11.00
Hej alle
Jeg har slettet tre indlæg, som udelukkende havde links til hjemmesider med salg.
Alle - også forhandlere - kan deltage i en faglig debat, men forhandlere må ikke bruge forum til at promovere deres produkter og hjemmesider.
Som Anja Egeriis så rigtig skriver ovenfor, så kan vi kun drive Havenyt.dk i kraft af vores gode annoncører. Jeg vil derfor gerne opfordre alle firmaer til at tegne en annonce i forhandlerguiden i stedet for at forsøge at få reklame ad bagdøren via forum. En stadardannonce koster kun 1980 kr + moms for et helt år.
Se mere om forhandlerguiden her:
www.havenyt.dk/om_havenyt/annoncering/forhandlerguiden.html
Annoncering kan bestilles her:
www.havenyt.dk/om_havenyt/annoncering/annonceafdelingen.htm
Med venlig hilsen
Karna Maj
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.