Forum

Engelske roser sammen med thuja – kan man det?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle, 4. februar 2007 kl. 14.56

Jeg vil gerne omkranse vores halvcirkelformede terrasse med engelske roser i forskellige røde, pink og orange farver. For at det ikke skal se for nøgent ud om vinteren, kunne jeg tænke mig at blande med lavendler og naturligt kugleformede thuja. Men jeg er i tvivl om thuja'erne tager magten fra roserne eller skygger for meget. Jeg modtager gerne forslag om andre stedsegrønne, hvis nogen har erfaringer med det.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 4. februar 2007 kl. 18.12

Kuglethuja ''Danica'' eller ''Tiny Tim'' vil være fine i sådan et bed. De bliver af sig selv kugleformet og ikke for store. Og de lugter ikke som buksbom.

Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 6. februar 2007 kl. 20.30

Hej Anne Marie
Tusind tak! Det er rigtigt, – Buksbom kan lugte fælt, hvilket jeg havde glemt. Men Thujaerne ser ud til at dække mit ønske, desuden vil en gennemgående grøn vel også skabe lidt ro mellem alle ildfarverne.

Hilsen Helle

Nyt svar til emnet »Engelske roser sammen med thuja – kan man det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Engelske roser sammen med thuja – kan man det?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider