Forum

Skadet bøgetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter, 1. marts 2007 kl. 10.55

Hej,

Den megen sne har resulteret i at et af vores unge bøgetræer er slemt skadet. Træet er ca. 8 år og omkring 2,5 m. højt. Det har mere facon at en busk en slankt træ.

på selve hovedstammen er en af de største sidegrene flækket helt i bindeleddet ved stammen. Det vil sige at både sidegrenen og stammen egentlig er flækket og skadet.

Hvad kan jeg gøre for at minimere skaden?

Går ud fra at sidegrenen skal helt væk, eller kan jeg få det til at gro sammen igen på en eller anden måde?

Hvis jeg skal fjerne sidegrenen, er der så noget jeg skal gøre ved ''såret'' på stammen?

Håber i kan hjælpe...

– Thomas

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 1. marts 2007 kl. 11.09

Den flækkede sidegren skal du fjerne helt inde ved hovedstammen uden at rive barken løs= saves fri.

Under den fastsiddende bark dannes kallus som indeholder svampedræbende stoffer. Såret vil i løbet af sommeren blive helt eller delvist dækket af ny bark.Sore sår tager flere år om at hele. Sårfladen skal ikke smøres, bare holdes rent for snavs.

Bøg er god til at hele.

Hilsen Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter, 1. marts 2007 kl. 11.18

Hej,

Mange tak for hurtig svar!

– Thomas

Nyt svar til emnet »Skadet bøgetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Skadet bøgetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider