Forum

Hyacinth

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda, 4. april 2007 kl. 11.43

Hej

Efter min fars død vil jer gerne tage nogle hyacinthløg, der er ude i haven med mig som minde. Er der nogle, der ved om de bare skal graves op og om de kan holde år efter år? al hjælpe modtages gerne. Hilsen Linda

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. april 2007 kl. 13.36

Hej Linda

Jeg fil først kondolere. Og så syntes jeg det er en god idé du har fået.

Du kan sagtens tage dem op og grave dem ned i din egen have. Min erfaring med Hyacinther er af nogle kommer år efter år og andre ikke. Prøv også og se om der ikke er små skud af din fars ynglings plante eller buske du kan tage med dig, så vil du have en masse minder om ham hver gang du går i haven.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda, 4. april 2007 kl. 18.14

Tak.

Og tusind tak for svaret, de hyacinther, der blomstre nu skal de visne først inden jeg graver op? (har virkelig ingen ide om det) god ide med planter og buske, dem er der masser af, er det på samme måde – bare i jorden med dem?

tak igen...

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 5. april 2007 kl. 10.24

Hej Linda

Du kan godt grave dem op selvom de er i blomst, så skal du bare grave dem ned det nye sted samme dag, så vil de blomstre videre. Det samme med planter og buske, de kan godt flyttes nu, men du skal bare huske at vande dem hvis vi får det tørt hele foråret og sommeren.

Helle – www.helleshave.dk

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda, 6. april 2007 kl. 17.37

Jeg takker igen, så vil jeg gøre det imorgen, du har været en stor hjælp, dejligt at du vil dele din viden med mig.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 6. april 2007 kl. 17.48

Det var så lidt. Jeg hjælper gerne hvis jeg kan, så du spørger bare igen, hvis det er.

God Påske

Helle – www.helleshave.dk

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ib Vinsløv, 9. april 2007 kl. 12.44

Kan man klippe en azalie ned,for den er uden knopper blade på 30 cm af grenene,og om hvornår man man gøre det

For der er så mange faver,for jeg har tænkt mig at
p lante dem rundt om min terrasse,med rhododendron

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 9. april 2007 kl. 13.12

Hej Ib
Hvis der alligevel ingen blomsterknopper er i toppen af grenene,kan du ligeså godt gøre det nu.

Vi anbefaler som regel at gøre det lige efter blomstring, så folk får den glæde med, og planten når at danne nye knopper på endeskuddet.

Hilsen Anne Marie

Nyt svar til emnet »Hyacinth«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hyacinth

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider